Nieuwe sportverzekering Rugby Vlaanderen

Rugby Vlaanderen schakelt vanaf 1 januari 2017 over van Ethias naar Arena.

Voor de spelers en medewerkers van Antwerp Rugby Club veranderd er weinig met deze omschakeling. Een voordeel is wel dat er indien je slachtoffer bent van een sportblessure de kosten terug krijgt tot 150% van de RIZIV tarieven (ipv 100%) met een max van 500€ en kosten die niet door het RIZIV erkend worden (zoals braces e.d.) worden ook vergoed tot max. 620€/schadegeval. Een dossier blijft ook zoals bij Ethias 2 jaar openstaan tenzij een slachtoffer een attest van genezing opstuurt, dan wordt het dossier afgesloten maar dit kan in sommige gevallen dan terug worden geopend als blijkt dat er terug een kwetsuur is met als oorzaak het eerste ongeval.

Brillen en contactlenzen zijn niet verzekerd.

Als je vanaf 1 januari 2017 aangifte wil doen van een sportongeval dien je wel het nieuwe formulier te gebruiken. De werkwijze is gelijklopend zoals met Ethias was. Je vult je eigen gegevens in, een korte beschrijving van het ongeval en je laat een dokter de medische bijlage invullen. Vergeet geen sticker van het ziekenfonds op de tweede bladzijde aan te brengen en teken ook de aangifte onderaan de tweede bladzijde (voor minderjarigen moeten de ouders ondertekenen!). Breng dit formulier op de club binnen, wij zorgen dat dit verder wordt doorgestuurd. Meer informatie kan je ook vinden op onze website en op de website van Rugby Vlaanderen.

De afgesloten polis kan je hier ter informatie downloaden

Tags: Algemeen