[Senioren] Antwerp - Kibubu 15 oktober 2017

Een zalig zomers weekend met een stralende zon maakte het strijdtoneel op de Wilrijkse Pleinen afgelopen zondag. De senioren mochten voor hun 4de competitie wedstrijd de Brusselse heren van Kibubu ontvangen.

De start was voor de reserve ploeg die in Kibubu een min of meer hun gelijke hebben gevonden, of was het toch de warmte die onze jongens de das omdeed. Ondanks de extra water pauzes kon Antwerp niet de gelegenheid vinden om ver uit te lopen op hun tegenstanders en ging de score gelijk op. In de laatste minuut had Kibubu, die maar 1 punt achter stonden, het recht aan hun kant en kozen voor een penalty te kicken naar de palen. Geluk voor de sinjoren dat de kick naast de palen belande. Het eindsignaal werd gefloten, vreugde op de Antwerp bank. Vreugde die daarna in de kiem werd gesmoord daar de scheidsrechter een andere score op zijn kaartje had staan. De puntentelling door de supporters en staff, en de tegenstander die ruiterlijk toegaf de wedstrijd verloren te hebben mochten niet baten. Een eindscore van 36-37 werd op het wedstrijdblad genoteerd.

Voor de eerste senioren ploeg liep de wedstrijd voorspoediger. Al na 2 minuten spelen kon het pack een maul opzetten bij de try lijn van de tegenstander, een korte break en de eerste 5 punten stonden al op het bord. De sinjoren bleven aanvallen en slechts enkele minuten later kon een kleine kick over de verdediging van Kibubu worden omgezet in punten. Toch maakte Antwerp teveel fouten, het aantal penalties lag hoog en Kibubu slaagde er dan ook in om 3 daarvan te verzilveren. Door sterk aanvalwerk maar zeker ook sterk verdedigingswerk van de bezoekers kon er bij half time 24-9 worden afgelezen.

Ook in de tweede helft bleef Antwerp aanvallen en kon het pack gezamenlijk na 10 minuten de try lijn bereiken om dat dan nog eens mooi te herhalen in de rechter achterhoek enkele minuten later. De voorwaartsen van Kibubu raakte geïnspireerd en volgden het voorbeeld, de enige try die ze zouden maken deze wedstrijd. Eindscore: 46-16.

Mooie inzet van onze senioren die in de derde divisie duidelijk kunnen herademen. Laten we nog wel niet te vroeg victorie kraaien, de moeilijkste wedstrijden moeten nog komen. Zowel de reserven als de eerste ploeg leiden nog steeds het klassement, door het spijtige (onterechte) verlies van de reserven komt Kibubu 2 op een puntje achterstand wel stevig aanzetten. De eerste ploeg kan 5 punten voorspron noteren. Rechtstreekse tegenstanders Gent en BBRFC Celtic zagen hun wedstrijd niet gespeeld worden doordat er geen officiële scheidsrechter aanwezig was, nochtans een belangrijke wedstrijd voor de rangschikking.

Tags: Senioren I Senioren II Senioren (algemeen)