[U8] Verslag Nationaal tornooi te ROC

Ow wat was het zaterdag vroeg opstaan, zowel voor de spelers als voor de ouders die mee naar Ottignies afzakten. Het eerste Nationaal tornooi, waar onze spelers ook tegen de Waalse ploegen uitkomen, start uitzonderlijk om 9u30 in de plaats van 10u00.

De eerste tegenstander ROC 1 bleek al direct de moeilijkste tegenstander te zijn. Al waren onze U8 op hun hoede en slaagden ze erin om een 2-0 achterstand nog om te buigen naar een 2-2 gelijkspel. Echter kon de grootste speler van ROC nog eenmaal de try lijn behalen vlak voor het eindsignaal. Eindscore: 3-2.

De 2de ploeg van ROC waren dan weer de iets jongere kinderen, Antwerp walste erover en kon 0-6 op het scorebord plaatsen.

Ook Dendermonde was van de partij met 2 U8 ploegen. Wat aanvankelijk niet zo een gemakkelijke wedstrijd leek te worden zagen we onze spelers toch meer en meer naar elkaar passen en elkaar helpen in rucks en mauls. Ook Dendermonde ging voor de bijl met 2-4.

Anderlecht, goed gemutst in het paars werden de volgende tegenstanders. Hoorde ik daar een van onze spelers zeggen, van ow die zijn echt wel goed? Toch niet zo goed blijkbaar, Antwerp kampeerde op de helft van Anderlecht en kon 8 keer de try lijn overschrijden. Eindscore: 8-0

Ook ROC 3 en Dendermonde 2 stond nog op het programma, ondanks de vermoeidheid die toch stilletjes aan begon op te treden bleven onze jongens sterk samen spelen en konden ook deze wedstrijden op hun conto bijschrijven.

Het eerste nationale tornooi, 5 op 6 gewonnen en een ploeg die we wedstrijd na wedstrijd beter zagen samenspelen. Daar konden de coaches alleen maar zeer trots mee op de foto!

Volgend tornooi, zaterdag 7/10/2017 op Antwerp, de Wilrijkse Pleinen. Nodig gerust grootouders, tante, nonkel, neefje, nichtje, … uit zodat we jullie mee kunnen toejuichen!

Tags: U8 U6