[U8] Vlaams tornooi te Antwerp 07 oktober 2017

Joepie, ons eerste thuistornooi op ARC. De U6-U8’tjes trotseerden de wind en waren ze klaar voor de strijd.

Op dit Vlaams tornooi waren er maar 2 tegenstanders: RC Limburg en Schilde/Laakdal. Deze laatste hadden helaas te weinig spelertjes. Maar al gauw werd dit opgelost, door spelertjes van 2 ploegen te mengen. Zo konden we 3 matchen spelen.

De eerste wedstrijd was ARC tegen RC Limburg. Wat aarzelend begonnen ze tegen elkaar, maar eens de 1ste try werd gescoord door Antwerp, was er geen houden aan. De ene try na de andere werd gemaakt. Het samenspel was leuk om te zien. De eindscore: 10-2.

De 2de match was een mengeling van ARC en Schilde/Laakdal spelertjes tegen RC Limburg. Deze match was ook spannend. Onze Antwerp spelertjes waren 1 team met Schilde/Laakdal. Helaas moet ik de score verschuldigd blijven.

Onze laatste match was ARC tegen een mengeling van Schilde/Laakdal en RC Limburg.  Deze strijd ging moeizaam. De vermoeidheid kwam opdagen, de tackels en passen waren minder en de vingertjes kleurden blauw door de kou. Ondanks dit alles gaven de spelertjes niet op. Antwerp zag de gaten en brak door. Alweer de ene try na de andere. De eindscore: 11-0.

De supporters en coaches waren trots op hun spelertjes. Tot binnen 2 weken, dan is het Nationaal tornooi op ARC.

Evi en co (U6-U8)

Tags: U8 U6 Rugby school