Verslag U10 tornooi Kortrijk 04/02/2017

Onder een grijze hemel trokken we zaterdag naar Kortrijk om in de West Vlaamse klei ons beste beentje voor te zetten.  De eerste overwinning was al een opkomst van 14 spelers. Ondanks de afstand had Antwerp evenveel spelers als onze 2 tegenstanders samen.

Al tijdens de opwarming bleek dat iedereen er zin in had.

Maar 2 wedstrijden dus, elk van 20 minuten. Eerst mochten we aantreden tegen de thuisploeg Kortrijk. Tijdens de opwarming nog gebombardeerd tot 'zwakke' ploeg door de Antwerp spelers kwam Kortrijk toch al snel een try voor. Kortrijk speelde trouwens met 3 Antwerp spelers om de ploeg volledig te maken Tijd om wakker te schieten dus. Dat deden onze helden en het werd uiteindelijk 1-4 in het voordeel van Antwerp.

Daarna was het even wachten Kortrijk speelde tegen Oudenaarde. Beide ploegen werden aangevuld met telkens 3 Antwerp spelers die zich in beide ploegen meermaals lieten opvallen. Een dikke proficiat aan deze spelers om vol overgave met beide ploegen mee te spelen.

De laatste wedstrijd van Antwerp ging dus tegen Oudenaarde. Antwerp voelde dat het sterker was, maar speelde veel te individueel en er werd net iets te goed verdedigd om individueel door te breken. Bij de rust stond het 1 punt in het voordeel van Antwerp. Tijdens de rust beloofden de coaches een klinkende overwinning als we ons meer gingen concentreren op snel spel met meer passes. Onze spelers voegden de daad bij het woord en lieten de 2e helft en spel zien om vingers en duimen bij af te likken. Er werden mooie combinaties gemaakt en in de verdediging werd er stevig getackeld. Het werd uiteindelijk 4-0 voor Antwerp.

Dikke proficiat aan alle spelers en dikke merci aan alle ouders om helemaal tot ginder te komen en een halve dag in te kou te komen staan.

Groeten Axel

Tags: U10