U10 Verslag tornooi 21/11/2016 in Laakdal

Het moet zijn dat de U10 van Antwerp toch enige angst inboezemen.  In Laakdal durfde niemand alleen komen om het tegen onze spelers op te nemen.  Leuven ging vriendjes zoeken in Mechelen en Laakdal in Schilde.  In sommige gevallen werkt dat beter dan in andere.

Mechelen/Leuven was met genoeg om 2 ploegen op te stellen.  De eerste wedstrijd speelden wel tegen Mechelen/Leuven I.  Veel fysiek grote en sterke spelers.  Eens te meer verdedigde Antwerp veel te weinig op 1 lijn, waardoor de tegenploeg vrij makkelijk rond kon komen.  Antwerp bood stevig weerwerk, maar slaagde er niet in zelf door te breken.  Een droge 0-2 (Antwerp RC vs Mechelen/Leuven) was het resultaat.

Het was duidelijk dat de 2e ploeg van Mechelen/Leuven anders werd samengesteld.  Antwerp had veel overwicht, maar ook hier werd er te veel op een hoopje gespeeld, vooral de 1e helft.  We zagen in de 2e helft wel mooi samenspel met op sommige momenten een opeenvolging van passes waardoor we snel spel creëerden met de nodige tries tot gevolg.  Ook in de verdediging werd er stevig getackled.  Het werd uiteindelijk 6-2 voor Antwerp.

De laatste wedstrijd werd dan gespeeld tegen de thuisploeg aangevuld door spelers van Schilde.  Het begin van de wedstrijd waren de Antwerp spelers duidelijk niet bij de les.  Er werd slordig gespeeld zonder veel inzet en we stonden direct 2 tries achter.  Toch een dikke pluim voor de spelers die hierdoor het hoofd niet lieten zakken, maar besloten wakker te schieten en ook wat rugby te beginnen spelen.  Laakdal/Schilde kwam stevig uit de hoek en Antwerp moest alle zeilen bijzetten om de schade te beperken.  We slaagden erin om terug te komen.  Ook hier was de 2e helft voor Antwerp veel beter dan de 1e helft.  Mooi samenspel en een stevige verdedigen konden echter de eerste helft niet uitwissen en Antwerp raakte niet verder dan een gelijkspel.  Het werd uiteindelijk 4-4, maar door de goede 2e helft voelde het toch als een overwinning.

Weer een toffe rugby voormiddag dus onder een deugdoende herfstzon.  Dank aan alle ouders en spelers om present te zijn en ook aan rugbyclub Laakdal voor de ontvangst.

Groeten,

Axel