Vanaf de Juniors spreken we over competitief rugby. Vanaf de U16 zien we spelers/speelsters enorm groeien. Niet enkel hun fysieke lichaamsbouw maar ook mentaal vinden de spelers hun weg naar hun eigen rugby specifieke positie(s). In deze categorieën werken we naar het verdiepen in hun persoonlijke skills, hun fysieke paraatheid en het optimaal samenspel als ploeg.
Voor deze categorieën werken we met een gemixte trainerspoule. Trainingen worden georganiseerd in verschillende fases waar er gefocust wordt op de verschillende aspecten in het rugbyspel (scrum, lineout, ¾ spel, kicking, fysiek, wedstrijdorganisatie, spelinzicht en tactische beslissingen, …)

Naast de vaste poule worden sessies ingepland met gast trainers voor specifieke vaardigheden verder uit te diepen. Voor specifieke vragen rond fitness en bijkomende individuele trainingen kunnen de spelers terecht bij de fysieke coach.
Trainingen voor deze groep zijn op woensdag en vrijdag. Voor de U16 van 18:30 tot 20:00, voor de U18 van 19:00 tot 20:30.
De U16 en U18 spelen competitieve wedstrijden in een nationaal klassement.

Coaches van deze groep zijn minstens IRB level 2 gecertificeerd of starten met hun certificatie dit seizoen. De coaches worden bijgestaan door gast trainers en het Technische comité en kunnen interne en externe opleidingen volgen.

Indeling ploegen.png

Heb je zin om eens kennis te maken met rugby, heb je vroeger al eens gespeeld en wil je terug spelen neem dan snel contact op met teammanager Stefan Williame - 0478/31.26.57 - U18@antwerprc.be

De U18 trainen op woensdag en vrijdag van 19:30 tot 21:00.

Voor de uitslagen en het klassement van de senioren kan je op site van de Belgische Rugby Bond terecht.

Volgende wedstrijden

27/04/2024 U18: Antwerp - Entente Coq Mosan/Hesby/Standard 15:00 16:30