Verslag U10 tornooi Mechelen 22/04/2017

Voorbije zaterdag trokken we naar Hombeek om bij de rugbyclub uit Mechelen een memorabel tornooi te gaan spelen zo bleek achteraf.  Niet alleen omdat we weeral met 16 spelers van de partij waren, maar zeker ook omdat het spel van onze Antwerp spelers opvallend stevig was.

Opdracht van de dag aan onze spelers was om keihard te verdedigen, op 1 lijn te blijven staan en de tegenstanders geen plaats te gunnen om te spelen.  Belofte van de coaches was dat dan alles vanzelf wel in orde zou komen.

Op de een of andere manier werd die opdracht perfect uitgevoerd.  Hoewel we er de eerste wedstrijd ietwat mak aan begonnen en er regelt een scheve situatie moest worden rechtgezet hield onze verdediging het opkomende geweld van Mechelen/Leuven tegen.  Uiteindelijk konden we ook nog een try scoren en de eerste overwinning was binnen.

De volgende wedstrijden volgden steeds hetzelfde scenario: half slapend aan de wedstrijd beginnen waardoor er als snel een try tegen werd gescoord om vervolgens een muur van gewapend beton op te trekken, de tegenstander geen kansen meer te geven en in de aanval met momenten heel mooi rugby te laten zien met mooie combinaties en veel passes.  Iedereen speelde de ziel uit zijn lijf.

Zo werd het tegen Mechelen/Leuven 4-1.   Tegen Kituro die na een 1e snelle try zeer zelfzeker aan de wedstrijd begonnen werd het uiteindelijk 3-1 wat duidelijk een verassing was voor zowel de spelers als de coaches.

De finale ging dan opnieuw tegen Kituro.  Omdat onze verdediging zijn tol had geëist en Kituro maar met 8 spelers aan de wedstrijd konden beginnen speelden 2 van onze spelers mee met hen.  Ze deden dat vrijwillig en op voortreffelijke wijze met hart en ziel alsof het hun eigen ploeg was.  Dikke pluim daarvoor!

Antwerp had echter de smaak te pakken en nam wedstrijd stevig in handen, hoewel Kituro zeker gebrand was op revanche.  Kituro werd stevig door elkaar gerammeld door het Antwerpse geweld.  Er werd opnieuw zeer stevig verdedigd en de aanvallen die eruit volgden zorgden meestal voor veel terreinwinst en ook de nodige tries.  Het werd uiteindelijk 3-0 voor Antwerp en we kregen van de Kituro coaches en sommige van hun supporters verschillende felicitaties voor het stevige maar mooie spel van Antwerp.

Het mag dan ook duidelijk zijn dat spelers, ouders en niet in het minst de coaches met brede glimlacht en vol trots huiswaarts keerden.  Dikke proficiat aan alle spelers die hun beste beentje voor zetten en merci aan de ouders om al die helden ter plaatse te brengen.

Tags: U10