Ladies verslaan Gent en plaatsen zich op de 5de positie in eerste divisie

Voorbije zaterdag speelden de Antwerp Ladies thuis tegen de stijger uit tweede klasse: Gent.

Na de twee vorige nederlagen, waren de Ladies duidelijk uit op een eerste overwinning. Reeds in de kleedkamer en tijdens de opwarming was duidelijk dat onze dames optimaal gefocust waren! De wedstrijd begon aan een zeer hoog tempo en werd voornamelijk gedomineerd door Antwerp. Elke scrum ging voorwaarts dankzij ons sterke pack en er werden enkele mooie aanvallen opgezet door onze lijn. Drie van deze aanvallen werden prachtig afgewerkt door onze tweede center en ook enkele conversies zorgden voor extra punten.

Aan het begin van de tweede helft zat het weer nog minder mee dan voordien. Het begon harder te regenen, er stak wind op en er werden meer en meer fouten gemaakt door beide teams. Dankzij onze goede verdediging en communicatie kon Gent echter niet scoren, slechts één penaltykick konden ze verzilveren. Antwerp geraakte nog enkele malen door de verdediging van Gent en kon de match afsluiten met een eindstand van 39-3. Hierdoor klimmen we (voorlopig) naar de vijfde plaats in het klassement!

Ook de tweede ploeg heeft dit weekend gespeeld, maar jammer genoeg verloren. Wel hebben we reeds enorm veel geleerd en zijn we klaar om beter en beter te worden en hopelijk binnenkort ook eens een overwinning binnen te halen. Dank aan de supporters die buiten kwamen in dit gure weer.

Jonas & Charlotte

Tags: Dames