Senioren houden ook Brugge achter zich

Geen thuis wedstrijden voor onze senioren maar wel de verplaatsing naar Brugge, waar we op het tweede veld van de club ons mochten voorbereiden op de wedstrijd.

De reserve ploeg mocht traditie getrouw als eerste de aftrap nemen, de Antwerpse sinjoren maakte van de aftrap direct gebruik om de wedstrijd naar hun hand te zetten. Brugge weerde zich maar kon niet vermijden dat Antwerp reeds in de eerste helft al een 5 a 6 tal keren de try lijn kon overschrijden.

Waren onze spelers al in een overwinningsroes? Feit was dat in de tweede helft Brugge werd toegelaten meer hun spel te spelen dan in de eerste helft waardoor ze meer de kans hadden om de bal rond te laten gaan. Scoren was echter een moeilijkere opdracht, Antwerp hield de gelederen gesloten. Een foute afstopping bracht het aantal spelers op 12, Brugge zag zijn kans en scoorde de enige try van de wedstrijd. De Antwerp reserve ploeg eindigden de wedstrijd weeral sterk met een 5-50 eind score!

De eerste ploeg ging misschien nog driester te werk tegen de gastploeg. Nog geen 7 minuten na kick off kon de eerste Antwerp try worden opgetekend. Echter bleef Brugge niet werkloos toekijken, een actie of 3 later was het hun beurt om de bal achter de lijn te drukken.

Antwerp bleef de overhand houden en kon ook tijdens de rest van de eerste helft de score nog aandikken. In de tweede helft was de foutenlast iets hoger en penalty’s voor beide ploegen volgden elkaar op. Een paar breaks van Brugge ten spijt kon de Antwerpse verdediging de West Vlamingen telkens afstoppen. Een meter van de try lijn, daar was de grens, uitgezonderd de eenmalige score van Brugge. Eindscore: 10-29

Artikel SportKipik: https://www.sportkipik.be/trois-invaincus-apres-la-troisieme-journee

Tags: Senioren (algemeen) Senioren I Senioren II