[U10] Verslag Nationaal tornooi te ROC

Zaterdag morgen, de wekker gaat vroeg af vandaag!  Een belangrijke dag kondigt zich aan: het eerste Nationaal tornooi op ROC (Rugby Ottignies club).  De weergoden leken eerst met ons een spelletje te spelen, maar gelukkig heeft de rugby spirit die op ROC heerste, de regenwolken weggejaagd.

Onze eerste wedstrijd tegen Dendermonde 1 hebben we gewonnen met 4 try’s tegen 2.  Het was een mooie wedstrijd om te zien en ik denk (ik ben er eigenlijk zeker van) ook om te spelen.  Er werd onze krijgertjes geen rust gegund, want onmiddellijk nadien speelden we tegen ROC 2. Ondanks deze sterke tegenstander, zijn ze er maar 2 keer in geslaagd om door onze verdediging te breken en te scoren. Spijtig genoeg was hun verdediging te sterk voor onze spelers en hebben we geen try’s kunnen scoren.

Geen paniek de volgende wedstrijd tegen RSCA 2 hebben we met 4-0 gewonnen.  Dit maakte dat we 2de waren in onze poule en we voor de 3de (of 4de plaats) gingen strijden in de finale.  Het beloofde een hevige strijd te worden, en dat was het ook!  Eerst leek de overwinning ons toe te lachen, maar met verschillende gekwetsten en de vermoeidheid die parten begon te spelen, heeft Uccle de wedstrijd gewonnen met 5 try’s tegen 2.

Uiteindelijk zijn we 4de geëindigd (van de 8 ploegen), wat een zeer mooi resultaat is.  Ik ben zeer fier op onze spelers: ze hebben gevochten tot het einde; hun uiterste best gedaan en nooit opgegeven.

Het belooft een mooi en boeiend rugby jaar te worden voor de U10.  Hou jullie ogen en oren open, want hier is een top team aan het openbloeien!  Op naar het volgend tornooi op Antwerp, de Wilrijkse Pleinen op 7 oktober 2017!

Een fiere coach