[U12] Vlaams tornooi te Antwerp 7 oktober 2017

Wauw, voor de eerste keer in de geschiedenis (zover ik weet) heeft ARC twee U12 teams kunnen inschrijven voor het thuistornooi. Laten we hopen dat dit de trend is voor de toekomst.

Beide teams hebben zich fantastisch gewijd aan hun taak. ARC1 heeft netjes alle wedstrijden gewonnen en ARC2 heeft 2 van de 3 gewonnen.

ARC1 is onmiddellijk beginnen spelen tegen onze geduchte tegenstander BSB. Het was ongelooflijke rugby. Door goed samenspel, inzicht en een mooie verdediging konden we 5 try's neerzetten: 5-0 ARC1-BSB. Tegen Schilde hebben ze zich zigzaggend een weg gebaand naar de try-line om te eindigen met een 11-0 ARC1-SCH1. Na de herrangschikking moest ARC1 nogmaals spelen tegen BSB. Blijkt dat ze met 4-1 toch maar weer gewonnen hebben. Sterk.

ARC2 heeft een zeer mooi spel neergezet. Ze waren allen zeer gedreven en gefocust om de tegenstanders te tackelen en om te scoren. Tegen Limburg moesten ze eerst wat wakker worden maar zijn dan vlotjes teruggekomen met 2-4 Limburg-ARC2. Ook tegen Schilde hebben ze baanbrekend werk verricht en eindigde ze met 1-3 SCH2-ARC2. Na de herschikking is ook ARC2 als winnaar uit de bus gekomen waardoor ze tegen BSB speelden. Dit was nog echter iets te hoog gegrepen: 0-4 ARC2-BSB.

Winnaar van de dag (in volgorde): ARC1, BSB, ARC2, SCH1, SCH2, Limburg

Ik zou zeggen: doe zo voort