Top rugby weekend - zaterdag 23 september

Niet alleen werden we afgelopen weekend verrast door een mooie Indian Summer, ook op rugby vlak was het net zoals de zon, stralend.

Zowat elke ploeg van Antwerp Rugby Club, behalve de vrouwen ploegen, hadden afgelopen weekend wedstrijden op hun agenda staan.

Zaterdag in alle vroegte trok de rugbyschool naar het verre Limburg om hun eerste tornooi van het seizoen te gaan spelen. In Opglabbeek, vanaf 2019 Oudsbergen, konden de jongste spelers en speelsters de Vlaamse tegen ploegen bekampen.

De U8/U6 wisten reeds op hun eerste tornooi mooi samen te spelen, passen, tackels en breaks tot aan de try lijn werden gretig uitgevoerd. Enkel Limburg en Leuven/Mechelen waren op appel, er werd dan besloten om tegen elke ploeg twee keer te spelen zodat er toch 4 wedstrijden konden gespeeld worden. Alle vier de wedstrijden konden onze U8/U6 afsluiten met een overwinning!

De U10 mochten hun beste beentje voorzetten tegen BSB, Leuven/Mechelen en Limburg. Ook dar werd een succes! Tijdens de drie wedstrijden zagen we eerste en tweede jaars spelers alles geven en hun inspanning werd beloond met 3 overwinningen.

De U12 hadden dezelfde tegenstrevers als de U10. De start wedstrijd tegen Limburg kon eenvoudig worden binnen gehaald met een 2-7 overwinning. Tegen top tegenstander van de laatste seizoenen BSB was het Antwerp dat in de eerste minuut een try kon scoren. Door hun excellente verdediging kon die stand ook behouden blijven: 1-0. De wedstrijd tegen Leuven werd een stevige wedstrijd waar Leuven net iets sterker bleek en de 2-1 overwinning mocht plaatsen.

Als de rugbyschool hun tornooi was aan het afsluiten was het reeds starttijd voor de U14. Een thuiswedstrijd voor de entente Antwerp/Mechelen tegen tegenstander en ook entente Tiegen Tijgers/Oudenaarde. Tijdens deze wedstrijd is er veel gescoord maar spijtig genoeg kon de tegenploeg meer tries achter de lijn leggen dan onze ploeg. Eindscore: 27-68.

Zaterdagnamiddag ondertussen stonden ook de U16 te popelen om hun thuiswedstrijd aan te vatten tegen Vlaamse tegenstander Limburg. Antwerp bleek te sterk voor onze Limburgse vrienden en kon onder een stralende zon een stralende score van 59-0 plaatsen.

Last but not least op zaterdag waren het onze U18 spelers die Mons mochten ontvangen. De Antwerp en Mechelen spelers waren beter georganiseerd dan de bezoekers uit Bergen. Getuige ook de eindstand van 82-10.

Tags: U18 U16 U14 U12 U10 U8 U6