Rugby activiteiten voorjaar 2020

Het zal geen verrassing zijn dat de COVID-19 pandemie ons rugby seizoen stevig door elkaar aan het schudden is. Onze eerste bezorgdheid blijft natuurlijk de gezondheid van de leden van de club en bij uitbreiding de gehele omgeving.

In dit nieuws artikel trachten we jou op de hoogte te houden van de verschillende maatregelen die enerzijds door de club en anderzijds door de overheid werden genomen. Maar nog belangrijker is dat we optimistisch blijven en toch zeker nog een paar activiteiten zien doorgaan als de omstandigheden het toelaten. Hieronder kan je een overzicht vinden van de activiteiten die reeds gepland waren en hun status.

Trainingen

Voor dit seizoen gaan de trainingen niet meer van start. Door de senioren ploegen (dames en heren) communiceren we zo snel mogelijk de pre season start data. Ook voor de jeugd zijn we aan het bekijken wanneer we juist kunnen starten met de trainingen voor het nieuwe seizoen.

Wedstrijden

De beslissing die er zat aan te komen werd genomen... Er zal dit seizoen geen competitief of recreatief rugby meer gespeeld worden. Volgend seizoen start voor onze heren- en damesteams in dezelfde reeks. Voor de jeugd (U14-U16-U18) wordt nog bekeken in welke reeks ze het volgend seizoen gaan aanvatten.

Haka clinic (17, 18, 19/4/2020): Verplaatst naar 28, 29, 30/08/2020.

Vlaamse Finale Schoolcompetitie (22/04/2020). Afgelast.

Belgium youth festival U6 - U8 - U10 te Brussel - Nelson Mandela stadion (25/04/2020) Afgelast.

Belgium youth festival U12 te Brussel - Nelson Mandela stadion (26/04/2020) Afgelast

Vlaams jeugd festival U6 - U8 - U10 - U12 te Laakdal (02/05/2020) Afgelast

Jeugdweekend U6 - U8 - U10 - U12 - U14 (29, 30, 31/5/2020) Afgelast

Antwerp Rugby Club dag met aansluitend een top BBQ (06/06/2020) We kijken naar een nieuwe datum in augustus!

Haka Clinic (28, 29, 30/8/2020) op de Wilrijkse Pleinen

Blijf gezond

Voordat we terug aan rugby activiteiten kunnen beginnen moet er natuurlijk een einde komen aan de pandemie in België. Blijf sportief maar op je eentje. Spreek niet samen af om te gaan sporten! Hou je afstand als je buiten bent. Voor de rest #blijfinjekot #toutensemble

Op de facebook pagina van Rugby Vlaanderen vind je dagelijks filmpjes met enkele oefeningen van Mathias die je kan inspireren om de jongere rugby spelers in beweging te houden: https://www.facebook.com/rugby.vlaanderen/

Steun je club - bestel al je pintje

We trachten als familiale club steeds het lidgeld zo laag mogelijk te houden. Dit kunnen we alleen bereiken door de opbrengsten vanuit ons Clubhouse. Net zoals de andere horeca gelegenheden zien we daar nu natuurlijk geen inkomsten van verschijnen.

Maar natuurlijk verlangen we allemaal naar die moment dat we terug een pintje kunnen drinken op de club. Dan hebben we goed nieuws. Deze pintjes kan je nu al bestellen op https://supportyourbar.be, een initiatief van AB-InBev. Jij kan reeds een pintje bestellen, en AB-InBev steunt ons nog eens met gratis goederen! Kies bij het afrekenen voor Antwerp Rugby Club.

Voorbereidingen seizoen 2020-2021

Last but no least. Ondanks dat we elkaar deze dagen niet tegenkomen op de club zijn we reeds volop bezig met de voorbereidingen voor het volgend seizoen. Het is een moeilijkere manier van werken met veel telefoontjes en video conferences maar onze vrijwilligers trachten alles in het werk te stellen dat we volgend seizoen op de best mogelijke manier kunnen starten. Meer nieuws volgt zeer binnenkort.

Tags: Algemeen