Top rugby weekend - zondag 24 september

Ook op zondag werden de sportzakken volgeladen met rugby gerief. De senioren ploegen mochten deze week de Luikse bezoekers van Visé ontvangen.

Na de eerste overwinningen vorig weekend op en tegen Hamme waren de zenuwen deze week iets harder gespannen. Visé, aan een remonte bezig terug uit de regionale divisies, heeft bij Antwerp toch een stevige reputatie uit het verleden.

De start was voor de 2de ploeg, een mix van jonge en iets minder jonge spelers. Het was deze mix dat de tegenstander van links naar rechts deed lopen, dat de scrum onder druk kon zetten en reeds in de eerste helft een mooi aantal tries kon scoren. De laatste 20 minuten konden de bezoekers gebruik maken van de vermoeidheid en kwetsuren van onze ploeg en tweemaal de try lijn behalen. Echter was het dan al te laat, een mooie 50-10 sierde het scorebord.

De eerste ploeg had een mooi voorbeeld gehad, aangesterkt door vele supporters die naast de zon ook van een mooie wedstrijd konden genieten. En ze volgde het voorbeeld van de reserve ploeg, Antwerp had de overmacht op het rugbyveld. Visé weerde zich maar kon niet beletten dat Antwerp bleef drukken en ook kon doorbreken. Enkele schoonheidsfoutjes nagelaten waren het toch de sinjoren die bepaalde waar en hoe er werd gespeeld. Eindscore 39-12.

Tags: Senioren (algemeen)